Dornmethode & breuss massage

De Dornmethode is o.a. effectief bij:

- rugpijn

- hoofdpijn

- nekpijn

Veel mensen hebben een verschil in beenlengte. Dit kan o.a. komen door langere tijd verkeerd te zitten, lang autorijden, langere tijd met de benen over elkaar zitten en ook door een teveel aan stress.

Bij een beenlengte verschil is het langere been iets uit de kom (teveel ruimte in het heupgewricht) waardoor het bekken scheef kan gaan staan, de heupen kunnen gaan torderen en wervels in de wervelkolom uit hun normale rechte positie kunnen worden gedrukt.

Middels de Dornmethode wordt het lange been op een geleidelijke, rustige manier korter gemaakt. De gewrichten van heup, knie en enkel worden teruggezet in hun oorspronkelijke positie waardoor de wervels op een pijnloze manier weer in hun oorspronkelijke stand terugkomen. Omdat bij de Dornmethode geen kracht wordt gebruikt, is deze methode ook zeer geschikt voor mensen die niet (de vaak pijnlijke weg) naar de "kraker" willen bewandelen.

Breuss Massage

Het betreft hier een massage van de rug waarbij het gebied van de wervelkolom wordt gemasseerd met Johannesolie (St.Janskruidolie). Er worden grepen toegepast die gericht zijn op het rekken van de wervelkolom zodat de tussenwervelschijven meer ruimte krijgen en de kans krijgen tot herstel. De massage wordt zacht, rustig en met relatief weinig druk uitgevoerd en geeft hierdoor al snel een diepe ontspanning. In het tweede deel van de massage wordt gewerkt met vloeipapier. Hierdoor wordt de olie goed opgenomen en het ontspannende en herstellende effect versterkt.

De massage is een op zichzelf staande massage en kan daarnaast prima worden toegepast voor of na een Dorn behandeling.

De Dornmethode

1. -Effectief bij rugpijn, hoofdpijn
    en nekpijn

2. -Corrigeert evt. beenlengte verschil op een natuurlijke wijze